Centrum Kultury i Biblioteka Publiczna Gminy Suchy Las zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej OsrodekKultury.pl.
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Pomiędzy linkami w serwisie oraz aktywnymi elementami formularzy nawigujemy za pomocą klawisza TAB (nawigacja odwrotna: SHIFT + TAB). Do wybranego linka przechodzimy za pomocą klawisza ENTER. Podobnie, za pomocą ENTER, akceptujemy wypełniony formularz kontaktowy.
W przypadku występujących w serwisie galerii, po wyborze zdjęcia, jego powiększoną wersję, wraz z dodatkowym, ewentualnym opisem, aktywujemy za pomocą ENTER. Z każdego okna popup w serwisie wychodzimy za pomocą klawisza ESCAPE (ESC).
W przypadku kalendarza, po jego aktywowaniu (SPACJA), pomiędzy dniami przechodzimy za pomocą TAB, pomiędzy miesiącami i latami za pomocą klawiszy strzałek GÓRA / DÓŁ.
W przypadku menu głównego, nawigacja klawiaturowa obejmuje pierwszy poziom tego menu. Po przejściu do wybranej strony, linki drugiego poziomu (dostępne z poziomu nawigacji myszą) są powtórzone w treści tej strony.
Serwis zawiera mechanizmy umożliwiające wszechstronny dostęp do zawartych w nim treści. W szczególności są to:
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt poprzez adres email kontakt@osrodekkultury.pl lub dzwoniąc na numer telefonu 61 250 04 00. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny poinformuje o tym wnoszącego żądanie i przekaże informację kiedy realizacja żądania będzie możliwa. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.