Spektakl „Bóg, ja i pieniądze” – MIESIĄC TERATRU

04/03/2016

 

Bóg, Ja i Pieniądze_DRUK

Maciej Wojtyszko
BÓG, JA I PIENIĄDZE
Reżyseria: Maciej Wojtyszko
Scenografia: Maciej Wojtyszko
Muzyka: Bolesław Rawski
Obsada: Hanna Bieluszko
Premiera: 14 maja 2015 r. | Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie

Czy kobieta która prowadzi szare, codzienne życie może przeżyć coś niespodziewanego i pięknego? Czy watro walczyć o miłość sprzed lat? I jak to jest z naszymi relacjami z Panem Bogiem, Losem i Przeznaczeniem?
Bóg, ja i pieniądze to trochę wesoła, trochę smutna opowieść o wielkiej miłości, która może zdarzyć się zawsze… Bohaterkę, Marię, spotykamy podczas robienia codziennych zakupów. Ta banalna z pozoru sytuacja okazuje się początkiem fascynujących i poruszających zwierzeń dojrzałej kobiety, która jest równocześnie naiwna i mądra, zagubiona i bohaterska, zwykła i niezwykła.
W monodramie występuje Hanna Bieluszko, aktorka Teatru Słowackiego w Krakowie, znana również z seriali „M jak miłość” (jako Renia Zakrzewska) oraz „Barwy szczęścia” (jako Krystyna Złota).

Termin: 4 marca 2016 r., godz. 19.00

Miejsce: sala widowiskowa CKiBP

ul. Szkolna 16, Suchy Las

Bilety: 40/30 zł (N/U)

w sprzedaży od 5 lutego w Sekretariacie CKiBP (9.00-16.30) oraz na stronie bilety24.pl

fot. Piotr Kubic

fot. Piotr Kubic

RECENZJA:
Piotr Gaszczyński, Odkurzanie emocji, /teatralia.com.pl/, 21.05.2015

Bóg, ja i pieniądze budzi, uczłowiecza tych, którzy zostali niejako zepchnięci na margines społeczeństwa. Ludzie w wieku około 60 lat z jednej strony trwają w fantazmatycznych wspomnieniach peerelowskiej młodości, z drugiej zaś starają się jak mogą dotrzymać kroku pędowi nowoczesności razem z całym dobrodziejstwem (albo i nie) inwentarza. Bohaterka Hanny Bieluszko wysyła jasny przekaz: nie musicie być tylko teściową/babcią/gotówkową chwilówką i organizatorką wigilii. Możesz czerpać z życia pełnymi garściami, kochać, płakać, śmiać się i kupować jachty, chociażby na kredyt. Jeśli choć kilka osób po wyjściu z teatru odstawi Modę na sukces i zamknie pozbawione jakiejkolwiek asertywności rodzinne pogotowie opiekuńcze, a zacznie po prostu żyć – monodram  będzie można uznać za najlepszą psychoterapię prowadzoną przez doskonałą aktorkę.
Całość recenzji